Hilda gick i fällan

Jag hade gjort revbenspjäll i ugnen på fm. Dom hann inte bli färdiga så de stod ppå eftervärme tills husse kom hem 1 tim senare. Men när jag kom ikväll så stod de fortfarande i ugnen kalla då visserligen. Så jag tog ut plåten och genast var det 2 hundar där hade nog varit 3 om Frigg varit hemma.  Först så motade jag bort dem men sen. Slogs jag av tanken . "Jag gör en fälla". Sagt och gjort jag tog bort köttet lät folien med massa gott på vara kvar och ställde plåten på kanten!! Sen satte jag mej vid köksbordet och väntade, Speedy gick och la sej men Hilda hade något i näsan.... Det var kanske lite elakt men det var kul att se henne nosa runt hon hoppade upp på bänken jämte och sträckte sej med låååååång hals till plåten men det blev ju inte tillräckligt nära. Så hon landade ner och gjorde ett ny satsning mot plåten denna gång.. BRAK Det skramlade rejält på golvet Speedy flög åt ett håll och Hilda kastade sej undan och jag fram där och ynkade och tyckte synd om stackars......Hilda i massor och det var äckligt ska jag säga, jag fick henne nästan i knät. Ingen hund gick i närheten av spisen så länge vi var kvar i köket.. Hilda gjorde stora omvägar och tittade misstänksamt på spisen. Undar hur länge detta sitter i!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0