Länge sen

Länge sen jag skrev något i min blogg så en liten uppdatering kanske.
hilda har hunnit bli 9 månader liten stor tjej 55 hög men fortfarande högre i baken så jag hoppas att framdelen kommer i fatt.  vikt ca 18 kg.  Spårandet i hagen löste sej till slut och fungerade bra där ochså. Jag är glad att det inte hoppade upp harar framför oss. Det hände husse...Idag passade vi på att köra igenom lkl I det kan vara nyttigt att se var det behövs läggas mer energi. Nu behöver vi ju tävlingsträna  länka moment osv naturligtvis men jag tror nog att det kommer att gå bra för Hilda att jobba sej igenom programmen utan belöning. Hon tycker verkligen att det är kul att jobba och det ger mej en sån go känsla så mycket glädje jag har med min lilla hund.
Linförigheten - lite svårt med husse som kommentator så hon tappade koncentrationen ibland annars bra med.
Läggande-  halvt fick göra om gjorde det då riktigt bra
Inkallning -Inga problem snabbt och bra ingång.
Ställande - Ställde sej snyggt men kom emot mej på tillbaka väg.
Apporten- Vill ta den direkt tuggar om höll sedan stadigt och fint.
Hoppet- jättebra
 Så har jag lite koll tills nästa helg då vi ska till Fanny gott och Tomas Stokke på klickerklok för en tävlingsträningshelg det ska bli kul och bra att få en genomgång av vår träning.
Nu ligger det en trött fia här och det börjar bli läggdax för folk ochså. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0