Att spåra i

Att spåra i hagen verkar helt omöjligt. Visst det finns säkert hur mycket lukter som helst så idag blev det katastrof. Jag hade tänkt cykla ner till fotbollsplanerna och lägga en övergång från grus till gräs. Så Arne var snäll och plockade fram cykeln igårkväll och allt var förberett. När jag hade varit ute med hundarna så tog jag min cykel för att ge mej iväg... 2 tramptag sen hoppade kedjan av!!!  Det fick bli ett spår i hagen istället ,ut där . Så in och pyssla lite. Spårdax  Hilda var taggad förstås och visste precis vad det handlar om. Första sträckan gick bra ganska lungt och fint ochså Men sen en katt eller nåt... det är inte frågan om  att ringa spår det är tvärt åt vänster och illdrag för att komma framåt och, vad händer knäppet på spårselen gick av.. Ridå!!
 Fick tillbaka HIlda till mej Kopplade om till halsbandet och tillbaka till där jag visste jag gått. Då hade hon skärpt till sej igen så då gick det bra till 2:a burken  sista sträckan blev det ett som jag tror katt stråk igen.  men hon samlade sej eftersom det var stopp i snöret!! så vi kom till slutet .
Det var väl attan om det inte ska gå att spåra här så nu blir det korta spår med nytt spårupptag för varje del. och en annan sele. Hon måste ju lära sej att hålla sitt spår hur blir det annars i långa elitspår i främmande skog om inte jag kan lita på lillfia? hujedamej det törs jag inte tänka på.....
Så nu satasar jag 2 v ihagen så får vi se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0