Hildas röntgen

Hildas röntgen visade på skuggor/förändringar i lungvävnaden. Som kunde vara antingen infektion eller astma. Det togs en massa blodprover som alla visade fina värden. Så hon sattes på cortison i 2v och tillbaka för ny lungröntgen den 10 sep. Hon skötte sej exemplariskt alla tycker hon är så öppen och trevlig och det går det väl åt om det ska bli många besök..
Igår kväll pratde jag med Extras matte som kände igen det n brist i imunförsvaret som grundorsak till lunginflamationer och blödningar med fel bakterier på fel ställe. Det är ochså en glad och arbetsvillig hund även att hon vid tillfällen varit kritiskt dålig.
Jag bara hoppas att det inte hunnit gått så långt med Hilda att det finns möjligheter att stärka upp henne så att det ska funger bra och så bra det skulle vara om det satt något i lungan som går at ta bort och sen få bort infektionen.
Jag börjar ge henne probiotika idag mycket av imunförsvaret sitter i tarmen och det stör ju ingen annan medicinering.
Sen får vi se vad homeopatin kan stötta till med så småningom cortisonet slår ut det mesta vad gäller örter  och det måste hon äta klart först.
Vetrinären tyckte jag skulle ställa in apporteringskursen vi skulle åkt på på söndag för hon kunde vara nedsatt i immunförsvaret så kanske har hon ändå en tanke åt det hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0