Skön höstdag

Skön höstdag har det varit idag. Jag la först ett trixigt spår till Hilda i hagen vid huset det gick inget vidare hon hade alldeles för bråttom .Det verkade som hon tog spåret men helt plötsligt var vi på väg åt fel håll och trots att hon snurrade så lyckades hon inte komma rätt. Så tillbaka till början startpunkt -Spåra!
 Så kom vi iväg bättre med enl del snurrande så kom vi i mål iallafall. Ingen hosta och missljud lite flåsig, det värmde mattes hjärta ska jag säga.
Så åkte vi till Arnes föräldrars stuga och  ut i lingonskogen. Där fick Hilda vänta i bilen för att inte riskera att det skulle bli för mycket att rasa runt i riset.  Tillbaka vid stugan la jag ett nytt trixit spår som fick extra störning av 3 personer och barnvagn som passera de över 2ggr!! Men det fixade lillfia .Denna gången gick det mycket saktare och noggrannare så det blev lunch för Hilda och båda var vi nöjda!!
Hemma ikväll blev det ett kort pass i trädgården med hoppstanna. Hilda bjöd på fina ställanden med stadigt stilla inga extra steg. Belöning boll. Inte så många gånger ,men ingen hosta nu heller, lite flåsig fast det inte var så mycket. Än har jag lyckats hålla en bra nivå utan för mycket ansträngning. i slutet på veckan måste jag väl utmana henne lite så jag vet hur läget är. Men idag känns det ändå ganska hoppfullt.
Husse och Frigg är iväg och tränar och kör ett apellspår. tror husse har lite tävlingsfeber!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0