Kanonhelg

Kanonhelg i Kungsörs hundarena. Verkligt fin hall varmt och skönt.. 7 st var vi i blandad grupp Hilda var enda mallen kanske inte så vanlig ras i lydnads sammanhang. Kedjning och tävlingsmässig träning stod på programmet. Vi började med att kedja ställande under gång, inkallning och läggande under gång. Gick jättebra fick direkt kreddit för bra tränade grunder och fin helhet. Mattes hjärtat snörpte ihop sej av glädje så glad jag är för Hilda. På em blev det fria följet. Hilda lite unghunds fladdrig några korta släpp men bra med lite långt fram vid nåt tillfälle. Jag ska vara noga med starten för om hon sitter lite långt fram så blir hon lite sned och något långt fram. Men bara de cm tillbaka och hon kommer i perfekt position tänk vad lite det är som gör.. Söndag så gjorde vi inkallning apportering och hopp med störning av föraren där vi ändå skulle hålla fokus på hunden vara kvar i vår bubbla. Lite distraherad blev jag men det gick  bättre än vad jag trodde mej om. Men Hilda jobbar kanon hela tiden. Ligger lugnt i sin bur och kopplar av. Lite svårt när de lekte  häftigt med boll och kamp då ville hon gärna ha ett ord med i laget. På em var det valfritt och jag valde rutan och inkallning med ställande jag ville ha bra tips med mej hem att träna efter och det fick jag. Så roligt det känns att lägga upp en ny träningsplan för våren. Är så glad över att få så mycket positiva omdömmen med mej hem om Hilda mej och mitt träningsupplägg. Detta kommer jag att leva på länge. En kille på kursen skulle göra ett album och lägga upp det så bilder kommer så småningom.
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0