Platsliggande

Platsliggande är ett moment jag nog aldrig kommer att känna mej riktigt bekväm med. Vet ju från mina erfarenheter med Speedy hur besvärligt det kan bli. Ett år tog det tills vi kunde starta med plats igen. Tyvärr finns det de som lägger sina hundar och chansar fast de vet att de inte ligger. Jag vet ochså att även om man tränat väl kan man inte vara helt säker. Hundarna säger saker till varandra som vi inte ser eller hinner se och så har det hänt... Frågan är ochså vad ska kan jag kräva av min hund är det rimligt att kräva att min hund ska ligga kvar om en främmande hund står över den? Vi tränar iallafall på varvar lång tid, med störning. Jag har ju förmånen att ha 3 hundar att använda som störande moment. Idag var det Frigg som fick komma in och gå runt och över och hur hon nu ville. går ganska bra lite svårt när matte kastar godisar till henne en bit bort och Hilda bara får titta på...Mental träning för mej vore nog nåt...så jag är lugn och inte stör fröken där hon ligger.
Ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0